Iz Bhavišya-uttara Purane
Šri Dalbhya Riši upita Pulastyu Munija: „Kada duhovna duša dođe u dodir s materijalnom energijom, odmah počinje s vršenjem grešnih djela kao što su krađa, ubijanje i nezakoniti seks. Može počiniti i ostala grozna grešna djela, kao što je ubojstvo brahmane. O najčišća osobo, molim Te, reci mi kako te nesretne duše mogu izbjeći odlazak na paklene planete. Ljubazno te molim, reci mi kako se, dajući sasvim malo milostinje, osoba može lako osloboditi grešnih posljedica.“
Pulastya Muni odgovori: „O sretniče, pitaš me važno i povjerljivo pitanje koje mi nisu postavili čak ni Brahma, Višnu, Šiva pa ni Indra. Molim te, pažljivo poslušaj moj odgovor.
Dolaskom mjeseca Magha (siječanj – veljača), osoba se treba okupati, obuzdavajući svoja osjetila treba se odreći strasti, ljutnje, ponosa, ljubomore, zanovijetanja i pohlepe te meditirati na Svevišnju Božansku Osobu Gospodina Šri Krišnu. Zatim treba sakupiti kravlju balegu prije nego padne na tlo i nakon što je pomiješa sa sezamom i pamukom, napraviti 108 kuglica.
Ovo se treba napraviti na dan kada se pojavljuje sazviježđe Purva-ašadha nakšatre. Zatim se osoba treba pridržavati pravila i propisa Šri Ekadašija koje ću ti sada objasniti.
Nakon kupanja osoba koja namjerava slaviti ekadaši treba obožavati Vrhovnog Gospodina. Dok se moli Gospodinu Šri Krišni, mantrajući Njegova Sveta imena, mora obećati da će se pridržavati posta na ekadaši. Mora cijelu noć ostati budna i izvoditi vatrenu žrtvu zvanu homa. Zatim bhakta treba izvesti arati obred za zadovoljstvo Gospodina – koji drži školjku, disk i topuz u Svojim rukama – i ponuditi Njegovim stopalima smjesu od sandalovine, kađenje, kamfor, svjetleću ghee lampu i ukusno pripremljenu hranu.
Zatim bhakta treba ponuditi 108 kuglica od kravlje balege, sezamovih sjemenki i pamučne vate u žrtvenu vatru dok mantra Gospodinova Sveta imena kao Puruša sukta i druga.
Tijekom cijelog dana i noći treba se također pridržavati standardnih ekadaši vrata (posta koji je u ovom slučaju post od svih vrsta žitarica i mahunarki). Za ovu prigodu osoba treba ponuditi Gospodinu tikvu, kokos i guavu. Ako navedeno nije dostupno, može se zamijeniti betelovim orahom.
Bhakta se treba ovako moliti Gospodinu Šri Janardani, dobročinitelju svih živih bića:
‘O Gospodine Šri Krišna, Ti si najmilostivija Božanska Osoba i osloboditelj svih palih duša. O Gospodine, pali smo u ocean materijalnog života. Molimo Te, budi milostiv prema nama. O lotosooko božanstvo, molimo Te prihvati naše najponiznije poštovanje. O zaštitniče cijelog svijeta, nudimo Ti naše ponizno poštovanje iznova i iznova. O Vrhovni Duše! O Vrhovna Osobo! O podrijetlu svih naših predaka! Molimo Tebe i Tvoju vječnu ženu Šrimati Lakšmi-devi da primite ove skromne darove!’
Bhakta bi tada trebao pokušati zadovoljiti kvalificiranog brahmanu srdačnom dobrodošlicom, posudom punom vode (purna kumbha), suncobranom, parom cipela i odjećom (odjeća – dhoti i anga vastra) i u isto ga vrijeme zatražiti da udijeli svoj blagoslov pomoću kojeg osoba može razviti čistu ljubav prema Gospodinu Šri Krišni.
U skladu s vlastitim mogućnostima osoba bi brahmani trebala pokloniti crnu kravu, pogotovo ako je osoba upućena u vedske spise. Osoba mu također treba ponuditi posude pune sezamovih sjemenki.
O uzvišeni Dalbhya Muni, crne sezamove sjemenke su posebno povoljne za svečanost obožavanja i žrtvenu vatru, dok su bijele i smeđe sjemenke namijenjene davanju kvalificiranom brahmani za jelo. Onaj tko je u mogućnosti dati obje vrste sezamovih sjemenki (bijele i smeđe), naročito na ovaj Šat-tila ekadaši, dostići će barem rajske planete nakon što napusti sadašnje tijelo, na onoliko tisuća godina koliki je broj sjemenki koje će nastati ako se donirane sjemenke posiju u zemlju i izrastu u zrele sjemenosne biljke.
Na ovaj ekadaši vjernik treba (1) okupati se u vodi u kojoj se nalaze sjemenke sezama, (2) premazati tijelo kremom od sezamovih sjemenki, (3) ponuditi sjemenke sezama u žrtvenu vatru, (4) jesti sjemenke sezama, (5) dati sjemenke sezama u milostinju i (6) primiti milostive darove od sezama. To je šest (šat) načina na koje se sjemenke sezama (tila) koriste za duhovno pročišćavanje na ovaj ekadaši. Zato se ovaj ekadaši i zove Šat-tila ekadaši.
Veliki devarši Narada Muni jednom je upitao Svevišnju Božansku Osobu, Šri Krišnu: „O moćni naoružani Gospodine, o Ti koji si tako ljubazan prema svojim voljenim bhaktama, molim Te, primi moje najponiznije poštovanje. O Yadava, ljubazno Te molim, reci mi kakve dobrobiti stječe osoba koja štuje Šat-tila ekadaši.“
Gospodin Šri Krišna odgovori: „O najbolji od dvaput rođenih brahmana, ispričat ću ti događaj kojem sam osobno svjedočio.
Nekada davno na Zemlji živjela je stara brahmani koja Me svaki dan obožavala kontrolirajući osjetila. S vjerom se pridržavala mnogih postova, posebno na za Mene važne dane (raznovrsne dane Mojih pojava – Janmaštami, Rama-navami, Vamana Dvadaši, Nrsimha Ćaturdaši, Varaha Dvadaši, Gaura Purnimu…) i s punom Me predanošću služila, bez ikakvih osobnih motiva. Zbog svojih strogih postova veoma je smršavjela i oslabjela. Davala je milostinju brahmanama i mladim djevojkama (kanyas), čak im je u milostinju htjela dati i svoju kuću. O najbolji od brahmana, iako je ova duhovno svjesna žena uvijek davala velikodušnu milostinju dostojnim ljudima, imala je neobičnu naviku da nikad u milostinju ne daje hranu brahmanama i polubogovima.
Počeo sam razmišljati o ovom neobičnom propustu. Ova osobita žena pročistila se posteći za sve povoljne prigode privrženo Me obožavajući. Zbog toga je bez sumnje postala podobna da uđe u Moje osobno prebivalište koje je nedostižno običnim osobama. Zato sam sišao na ovaj planet da bih joj se približio, prerušio sam se u sljedbenika Gospodina Šive, s vijencem od lubanja oko vrata i posudom za prošenje (kumandalu) u ruci.
Čim sam joj prišao, upitala Me: ‘O poštovani, iskreno mi reci zašto si došao preda me.’
Odgovorio sam: ‘O krasotice, došao sam kako bih dobio malo svetih darova od tebe.’
Nakon toga ona je bijesno bacila grumen zemlje u Moju posudu! O Narada Muni, polako sam se okrenuo i vratio se u Svoje prebivalište začuđen neobičnom mješavinom uzvišene velikodušnosti i škrtosti ove plemenite brahmani.
Na kraju je ova stroga dama zahvaljujući postovima i milostinji dostigla duhovni svijet u svom tijelu. Zbog toga što mi je ponudila grumen zemlje, pretvorio sam ga u lijepu kuću. Međutim, o Naradaji, ova je osobita kuća, baš kao i ta zemlja, bila lišena svih jestivih žitarica, kao i namještaja i ukrasa. Kad je ušla u nju, zatekla je samo prazan prostor.
Zato Mi je prišla i ljutito rekla: ‘Za mnogo povoljnih prilika sam postila i zbog toga mi je tijelo oslabjelo. Obožavala sam Te i molila Ti se na mnogo različitih načina jer Ti si istinski gospodar i zaštitnik cijelog univerzuma. Usprkos tome, u mom novom domu nema ni bogatstva ni hrane. O Janardana, molim Te, reci mi zašto.’
Odgovorio sam joj: ‘Molim te, vrati se kući. Kasnije će žene polubogova doći do tebe, radoznale da vide tko je to nov došao, ali ti im nemoj otvoriti prije nego što ti opišu slave i važnost Šat-tila ekadašija.’
Čuvši to, vratila se kući. Kad su napokon žene polubogova došle, uglas su rekle: ‘O ljepotice, došle smo te posjetiti, otvori nam vrata da te vidimo.’
Ona im odgovori: ‘O najdraže moje, ako želite da vam otvorim, morat ćete mi opisati milosti koje se stječu pridržavanjem svetog posta na Šat-tila ekadaši.’
Ali na njezino pitanje nijedna od žena ne odgovori.
Kasnije su se, međutim, vratile i jedna od žena joj je ljubazno opisala uzvišeno svojstvo ovog svetog ekadašija. I kada im je naposljetku otvorila vrata, vidjele su da nije ni poluboginja, ni Gandhavi, ni demonica pa ni Naga-patni. Bila je jednostavno obična žena.
Od tada je ova dama postila svaki Šat-tila ekadaši koji istovremeno donosi SVA materijalna zadovoljstva i oslobođenje, kako joj je bilo opisano.
Najzad je dobila lijepo pokućstvo i žitarice za svoj dom. Osim toga, njezino obično materijalno tijelo pretvorilo se u predivno duhovno tijelo lijepe puti načinjeno od sat-cit-anande (vječnosti, znanja i blaženstva).
Tako su, milošću i slavom Šat-tila ekadašija, i ona i njezin novi dom u duhovnom svijetu napokon postali blistavi, veličanstveni i okićeni zlatom, srebrom, draguljima i dijamantima.
O Naradaji, osoba se ne bi trebala razmetati slavljenjem ekadašija iz pohlepe u nadi da će steći bogatstvo na taj nepošteni način. Ustvari, trebala bi nesebično darovati sjemenke sezama, odjeću i hranu sukladno svojim mogućnostima, tako će steći dobro zdravlje i ojačati duhovnu svjesnost rođenje za rođenjem. Na kraju će se osloboditi okova ovog svijeta i doći u Gospodinovo vrhovno prebivalište gdje će uživati. To je Moje mišljenje, o najbolji od polubogova.“
„O Dalbhya Muni,“ Pulastya Riši zaključi, „onaj tko pravilno slavi ovaj predivni Šat-tila ekadaši s velikom vjerom, oslobodit će se svih vrsta siromaštva – duhovnog, mentalnog, fizičkog, socijalnog i intelektualnog – kao i svih vrsta nesreća i zlih predznaka (sakuna). Ustvari, slijeđenjem posta na ovaj ekadaši, davanjem milostinje, žrtvovanjem ili jedenjem sezamovih sjemenki, osoba se bez dvojbe oslobađa svih grijeha. I ne treba se pitati kako je to moguće.
Rijetka duša koja pravilno slijedi ove postupke o milostinji u povoljnom pobožnom raspoloženju, slijedeći vedske propise, na kraju će se osloboditi svih grešnih djela i vratiti nazad k Bogu, vratit će se u duhovni svijet.“
Ovim završava pripovijedanje o slavama Magha-krišna ekadašija, ili Šat-tila ekadašija, iz svete Bhavišya-uttara Purane Šrila Krišne Dvaipayane Vyase.