Zmije i ekologija – Sarpa doša u horoskopu

U klasiku đjotiš astrologije „Prašna Marga“ (1649) opisuju se okolnosti koje zajedničkim imenom nazivamo Sarpa Doša. Kada se Rahu nalazi u četvrtoj, šestoj, sedmoj, osmoj, desetoj i dvanaestoj kući u horoskopu možemo identificirati „Sarpa Došu“.
Riječ „sarpa“ doslovce znači „zmija“. U ovom kontekstu zmije predstavljaju zemlju i sva bića koja prebivaju u zemlji (u rupama koje iskopaju u zemlji). Prisustvo ove kombinacije u natalnoj karti govori o problemima koji su zadani bićima koja žive u zemlji ili su općenito vezani uz nju. Danas možemo biti svjedoci nepravde koju čovjek čini Zemlji i njenim bogatstvima, svjedočimo masovnoj deforestaciji na pojedinim dijelovima planete, ali i ekološkom onečišćenju epskih razmjera. Zbog svega toga nije teško shvatiti što je nepravda koja se čini zemlji svijetu.

Božanska Osobnost Višnu u obliku vepra (avatar – poslanik Višnua imenom Varaha) spašava planetu Zemlju koja je izrabljena od strane pohlepnih bića. Oličenja sebičnosti žele koristiti prirodne resurse za svoju korist i u svoje uživanje u bogatstvu, moći, kontroli i dominaciji. Varaha avatar svojim energijama opunomoćuje jednu od devet graha ili planetarnih kontrolora naših sudbina, a to je upravo Rahu. Stoga Rahu predstavlja našu želju za zaštitom planete Zemlje pred izrabljivačima i uništavačima prirodnih resursa. Rahu je u vedskim spisima opisan kao biće u obliku zmije.
Zmije predstavljaju zdravlje zemlje jer se zna da one obitavaju u podnožju plodnih drveća i na mjestima gdje se može naći voda, odnosno gdje postoje podzemni tokovi vode. Prisustvo zmija je zato povoljno, ono govori o plodnosti zemlje i okoliša. Uništavanjem prirodnih resursa,uništavamo i njihovo stanište te se iz svih tih razloga nepravda učinjena Zemlji naziva „Sarpa Doša“.

Svako kopanje ili bušenje zemlje nanosi „bol“ Zemlji te se prethodno toj aktivnosti treba izvršiti štovanje Adi-Šeše ili božanstva koje predsjedava Zemljom, odnosno zaduženo je za stabilnost naše planete u svojoj putanji. Drugim rječnikom Adi-Šešu bi mogli poistovjetiti s gravitacijskim silama i ostalim energijama koje održavaju stabilnost eko-sustava (životnog prostora) planete na kojoj živimo. U drevnim su tradicijama zmije promatrane kao personifikacija prirodnih sila, kao duhovi koji štite prirodu. Ona pak sama po sebi predstavlja moćnu silu kojoj se čovječanstvo ne može suprotstaviti. Priroda ima mnoga lica koja treba poštivati. Štovanje zmija se može vidjeti kao ofilatrija ili zmijopoklonstvo, ali i kao izraz poštovanja silama prirode i zaštitnicima prirodnog reda i procesa koji se u prirodi odvijaju.
Đjotiš astrologija uvijek pruža remedijalne mjere koje se mogu vršiti kako bi se reakcije na izvršene nepravde ublažile ili uklonile. Spomenuto se štovanje Adi-Šeše vrši na taj način da se Zemlji ponudi mlijeko što simbolizira njenu plodnost. Između mnogih ostalih kojekakvih postupaka mogu se izdvojiti briga za okoliš, sađenje drveća, briga za bića koja prebivaju u prirodnim staništima, u šumama i na livadama i slično. Poruka Sarpa Doše je u prvom redu osvještavanje problema onečišćenja planete u kojem svi sudjelujemo, a za kojeg smo i odgovorni.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments

  • Kontakt