Indira Ekadaši

Iz Brahma-vaivarta Purane

Yudhišthira Maharaja reče: „O Madhusudana, o ubojico demona Madhua, kako se zove ekadaši koji nastupa za vrijeme tamne četrnaestodnevice (krišna pakša) mjeseca Ašvine (rujan – listopad)? Molim te, opiši mi njegove slave.“

Vrhovna Božanska Osoba Gospodin Šri Krišna odgovori: „Taj se sveti dan zove Indira ekadaši. Ako osoba posti na taj dan, svi se njezini grijesi brišu, a njezini preci koji su pali u pakao bivaju oslobođeni. O najbolji među kraljevima, onaj tko samo čuje za taj sveti ekadaši postiže veliku dobrobit koja se inače stječe žrtvovanjem konja.

U Satya-yugi živio je kralj po imenu Indrasena, koji je bio toliko moćan da je savladao sve svoje neprijatelje. Njegovo kraljevstvo zvalo se Mahišmati-puri. Slavni i veoma pobožni kralj Indrasena vodio je veliku brigu o svojim podanicima, te je stoga bio bogat, imao je puno zlata, žitarica, sinova i unučadi. Ujedno je bio veoma odan Gospodinu Višnuu. Posebno je uživao u pjevanju i mantranju Moga imena, uzvikujući ‘Govinda! Govinda!’ Na taj se način kralj Indrasena postupno predao čistom duhovnom životu i proveo je mnogo vremena u meditaciji na Apsolutnu Istinu.

Jednoga dana dok je kralj Indrasena sretno i mirno predsjedavao na skupu dvorjana, zamijećen je silazak savršenog govornika, Šri Narade Munija. Bijel poput školjke, svjetleći poput Mjeseca, poput cvijeta jasmina, poput udara groma, Narada Muni sišao je s neba ukrašen spletenom crvenkastom kosom. Kralj je odao veliko poštovanje Devarišiju Naradi, svecu među polubogovima, pozdravljajući ga sklopljenih ruku. Pozvavši ga u svoju palaču, ponudio mu je udobno mjesto za sjedenje, oprao mu stopala i izgovarao riječi dobrodošlice.

Zatim je Narada Muni rekao maharaju Indraseni: „O kralju, napreduje li sedam udova tvoga kraljevstva? (Sedam udova kraljevstva odnosi se na: dobrobit kralja, njegovih ministara, njegovu riznicu, vojne snage, saveznike, brahmane, na žrtvene obrede koji se vrše u njegovu kraljevstvu i na potrebe kraljevih podanika.) Je li tvoj um u potpunosti uronjen u razmišljanje o tome kako možeš ispravno provoditi svoje radne dužnosti? Postaješ li sve više i više privržen služenju Svevišnjeg Gospodina Višnua?“

Kralj je odgovorio: „Tvojom dobrostivom milošću, o najveći među svecima, sve je posve u redu. Danas samim tvojim prisustvom sva žrtvovanja u mom kraljevstvu postaju uspješna! Molim te, ukaži mi milost i pojasni mi razlog tvojeg ljubaznog posjeta.“

Šri Narada, svetac među devama (polubogovima), zatim reče: „O lave među kraljevima, poslušaj moje zapanjujuće riječi. Kada sam sišao s Brahmaloke na Yamaloku, Gospodin Yamaraja mi je ukazao veliko poštovanje i ponudio mi odlično mjesto za sjedenje. Dok sam slavio njegovu odanost i odlično služenje Svevišnjeg Gospodina, zamijetio sam tvoga oca među Yamarajevim dužnosnicima. Iako je bio veoma pobožan, zbog toga što je prerano prekinuo jedan ekadaši post, morao je otići na Yamaloku. Tvoj otac mi je dao jednu poruku za tebe. Rekao je: „U Mahišmatiju živi kralj po imenu Indrasena. Reci mu o mom položaju ovdje – da sam zbog prošlih grešnih djela nekako dospio ovamo u obitavalište kralja Yamaraje. Molim te, prenesi mu ovu moju poruku: „O sine, vrlo pomno svetkuj Indira ekadaši i daj mnogo u dobrotvorne svrhe kako bih se mogao uzdići gore u raj.“

Filozofski gledano, mogli bismo reći da je svako živo biće individua i da svatko za sebe treba uvježbavati svjesnost Krišne kako bi se mogao vratiti natrag kući, natrag Svevišnjoj Božanskoj Osobi. Kako je navedeno u Garuda Purani, onaj tko pati u paklu ne može prakticirati svjesnost Krišne jer za to je potreban izvjestan duševni mir, što je nemoguće uz torture koje slijede u paklu. Ako neki rođak grešnika koji pati u paklu da neku milostinju u ime toga grešnika, ovaj može izići iz pakla i ući na rajske planete. No ako grešnikov rođak prihvati postiti za ekadaši u ime svoga rođaka koji pati, ovaj rođak odlazi direktno u duhovni svijet, kao što se spominje u ovoj priči koja se zasniva na Brahma-vaivarta Purani.

Zatim je Narada nastavio: „O kralju, došao sam samo da bih ti prenio ovu poruku. Ti bi svakako trebao pomoći ocu posteći na Indira ekadaši. Zaslugom koju ćeš steći, tvoj će otac otići u raj.“
Na to kralj Indrasena upita: „O veliki Naradaji, budi tako milostiv i reci mi potanko kako trebam postiti za Indira ekadaši, a ujedno mi reci u kojem mjesecu i na koji dan se javlja.“

Narada Muni odgovori: „O kralju, dobro poslušaj jer ću ti opisati cijeli postupak posta za Indira ekadaši. Taj se ekadaši javlja za vrijeme tamne četrnaestodnevice mjeseca Ašvine. Na dašami tithi, dan prije ekadašija, ustani rano ujutro, okupaj se i napravi neku službu za Boga u punoj predanosti. U podne, okupaj se ponovno u tekućoj vodi i zatim napravi ponude za svoje pretke s vjerom i predanošću. Budi siguran da ne jedeš više od jednom taj dan, a noć prespavaj na podu.
Kada se probudiš ujutro na ekadaši, temeljito operi usta i zube, a zatim u dubokoj predanosti Gospodinu daj ovaj sveti zavjet: „Danas ću postiti u potpunosti i odreći se bilo kakvog osjetilnog užitka. O lotosooka Svevišnja Božanska Osobo, o nepogrešivi, molim te, daj mi utočište Svojih lotosovih stopala.“ U podne, stani ispred svetog oblika Šri Šalagram Šile i obožavaj Ga pun vjere, slijedeći sva pravila i propise, zatim ponudi ghee u svetu vatru, a za svoje pretke ponudi tarpanu kako bi im pomogao. Zatim nahrani kvalificirane brahmane (naravno prasadamom bez žitarica) i ponudi im neku milostinju, prema svojim mogućnostima. Tada uzmi ponude hrane koju si ponudio precima, pomiriši ih te ih ponudi kravi. Zatim obožavaj Gospodina Hrišikešu mirisnim štapićima i cvijećem, te konačno, ostani budan uz Božanstvo Gospodina Šri Kešave.

Rano ujutro sljedećeg dana, na dvadaši tithi, obožavaj Šri Harija velikom predanošću i pozovi bhakte brahmane na veličanstvenu gozbu. Zatim nahrani rođake i na kraju ti objeduj u tišini. O kralju, ako se strogo pridržavaš ovog posta na Indira ekadaši na ovaj način, tvoj će otac sigurno biti uzdignut do obitavališta gospodina Višnua.“ Pošto je to izjavio, Devarši Narada je odmah nestao sa scene kako bi dao blagoslov svojim prisustvom nekom drugom.

Kralj Indrasena slijedio je u potpunosti ove upute u društvu svojih rođaka i slugu. Kada je prekinuo post na dvadaši tithi, s neba je palo cvijeće. Zaslugom maharaje Indrasene, budući da je postio, njegov je otac oslobođen iz kraljevstva Yamaraje te je zadobio potpuno duhovno tijelo. Indrasena je zaista i vidio kako se on uzdiže u obitavalište Gospodina Harija. Sam Indrasena je mogao vladati bez poteškoća i u vrijeme kada je predao kraljevstvo svome sinu i on je otišao u duhovno carstvo Vaikunthe.

O Yudhišthira, ovo su slave Indira ekadašija, koji pada za vrijeme tamne četrnaestodnevice mjeseca Ašvine. Tko god čuje ili pročita ovu priču svakako uživa život u ovom svijetu, oslobođen je svih posljedica prošlih grešnih djela, a u vrijeme smrti se vraća kući, natrag Svevišnjoj Božanskoj Osobi, gdje vječno živi.“

Ovim završava pripovijedanje o slavama Ašvina-krišna ekadašija, ili Indira ekadašija, iz Brahma-vaivarta Purane.

Paramatma

Paramatma

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Comments

  • Kontakt